CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, April 13, 2009

back again...

sgt lama x blogging.... aku byk miss cerita2 kawan2... x ber'online' pun lama... hari ahad last week baru masuk keje balik setelah 2 bulan cuti yerrrr.......pastu lakkk dari hari 1st day masuk keje balik smpai ke hari khamis meeting + program jer..... so tired ok!!!!! smpai aku ckp kat staf aku... sib baik laa gomen kasi cuti 60 hari utk org besalin... kalau bg cuti 40hari mau masuk2 opis aku meroyan... semua keje ad-hoc... sakit jiwo!!!!!!

huhuhuhu... aku tgh belajar menyesuaikan diri jadi ibu bekerjaya...minggu lepas mmg aku penat amat sgt bila smpai umh... balik umh gagah kan diri lakk layan amirah ...nasib baik amirul my mom tolong look after.. umur amirah dah 2bulan lebih...amirul lak 9bulan lebih... aku x tau kenapa tp amirah mmg different ngan amirul... amirah kuat menangis... nak kata sakit x sakit... susu minum byk... kekdg xtau sebab dia menangis... masa seminggu 2 selepas amirah lahir hampir sasau aku sbb rase tertekan dengan keadaan mcm ni... sib baik ada famili support.. mak ayah pun x tau nak buat mcm mana... habis ikhtiar nak pujuk irah. dah la menangis non stop.. semua tu buat aku risau... tp now dh masuk 2 bulan lebih aku dh boleh manage stress tu.... dah lali... lagi pun pas bwk dia berubat cara tradisional, dgn izin allah tangis dia makin ok...ada pun sikit2 laa...aku leh kawal lagi.. cuma org nurseri dok ckp dia still menangis..mula2 dia ckp kot sawan tangis... pastu bila aku dh bwk gi berubat org ckp bukan sawan tangis dia ckp takut nama x sesuai. ntah laa pun x pasti.. kan senang kalau irah leh cakap ape masalah dia.... huhuhuh..tuhan nak uji aku nye kesabaran kot... aku kan hot temper dolu2... dia bg latihan ngan anak.... korang kat luar sana doa2 yer...moga2 tangis amirah berkurangan...i mean cam baby2 lain.

x biase ngan keadaan ini... malam bejaga...(tido2 ayam) buat aku letih time kat opis . nasib baik aku x menguap depan bos. dpn bos aku control je takut nampak sgt.. tp aku rase mende ni biase laa kot bagi ibu2 muda yg lum ada pengalaman... although aku ada adopt son b4 this, tp masa tu mak byk tlg sbb aku tgh mengandung, kudrat pun x byk... k lah..nanti2 aku update lagi yer... gmbar anak2 ada kat laptop hubby... ada masa aku tempek..chiawwwwww

2 comments:

ARIBA said...

wah...cuti 60 hari,blog pun cuti ek??hehehe...welcome back..takpe..tulah ujian ibu2 baru(kita pun akan menyusul pasni..hehehe..)..hopefully amirah ok pasni...;)...insyaallah..

Etty said...

amin....
ye laa kakk...dpt cuti 60hari diorg suh rehat...jaga anak... x dapek laa nak beronline... lagi pun tu je masa nak layan anak... start keje masa kita dah kurang... ari minggu je laaa...aaa... nanti akak lakk menyusul tau laa... hehehe...